Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

jika KTMB menawarkan pakej itu. pasti saya bahagia sekarang.

 

Semalam, aku berjalan-jalan dikota metropolitan yang terkenal. Seorang diri. ya, aku seorang diri. sedang mengharungi lautan manusia-manusia hipokrit, aku nampak dia. aku lihat dia. dari jauh . aku hanya mampu melihat dia. ya, cukup hanya sekadar melihat dia.tiada yang lebih. walau sekadar lihat dan nampak dia, aku gembira. ya, gembira. lalu aku simpan rasa-rasa gembira itu kedalam ruang yang paling dalam disuatu sudut terpencil di dalam hati. supaya aku sentiasa kelihatan 'cool' dimata dia (jika dan jika dia terlihat aku). seketika itu, dia berjalan, menyusuri lintasan buatan manusia gagah, meninggalkan aku yang masih melihat dia dari jauh, dan berlalu pergi. hilang dari pandangan mata. ya, sekali lagi, aku hanya dapat melihat dia dari jauh berlalu pergi dari pandangan mata ini dan tiada yang lebih dari sekadar melihat dia pergi.

 

Oleh itu, aku nampak. sebab aku munasabah lalu aku nekad untuk beredar. aku akan naik tren KTM di Seremban. ya aku akan beli tiket perjalanan yang paling awal pada hari tersebut. Aku naik tren KTM dan akan berhenti di putaran masa beberapa jam kebelakang. Oh yang pastinya kurang dari 24 jam. Bila aku berada diputaran masa dimana aku berjalan seorang diri di kota metropolitan yang sesak.

 

bila aku sudah sampai nanti, aku berjanji pada diri sendiri. bila dan ketika aku lihat dia dari jauh, aku tidak akan hanya sekadar melihat dan memerhati dia dari jauh. aku janji! aku janji yang a.aku akan berhadapan dengan dia.

 

dan yang pasti disana, aku akan berjumpa dengan diri aku sendiri yang kelihatannya sungguh gembira disana. saya sungguh gembira. bersama dia.

 

## tren KTM terus menyusur laju ke destinasi seterusnya ##

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Fantasi

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) naik tren ke?kereta kelisa tu dah campak mana? hahahaha...

    nice ira!well done...

  • (Penulis)
    2) naik keta. x taw jlan laa alya. ngeh.ngeh,
  • 3) hoho. monolog mengenai 'dia'
    berusahalahh!

  • (Penulis)
    4) berusaha sampai giv up... =(
  • 5) jalan ceritanya saya nampak tapi apa signifikasi tajuk cerita ini? maaf, saya kurang jelas... tapi monolognya ada 'rasa'...

  • (Penulis)
    6) trima kasih ridhrohzai. saya budak baru belajar.. masih kurang2 lagi... saye akan improve.. thanx sudi bace
  • 7) kurangkan luahan rasa. banyakkan aksi! yosh!

  • (Penulis)
    8) kurusawa.. oh.. ok..
  • 9) gila lama aku tak naik keretapi, esok pi naik jap ah..
  • 10) dia tu siapa? abang pandu komuter?

  • (Penulis)
    11) rebelliben : jom2. nak ikot...

    syud : dia adalah dia. dan ku bukan aku.. jom nyanyi.. lalalala
  • 12) ini baru perasaan naik tren KTM. blom lagi perasaan naik bas Intrakota yang dah ditukar kepada RapidKL

Cerpen-cerpen lain nukilan yanot

Read all stories by yanot