Macam Mana Nak Cari Jodoh di Malaysia?

900k ahli di sana sedang mengunggu anda di Baitul Jannah. Mungkin.. jodoh awak ada sana.

Daftar Sekarang!

Lukis, puisi dan cerita (semua tiada kena-mengena)

  • 14
  • otak
  • 16 years ago
  • 4,072
  • FREE

 


Title : Mata Bionik

Medium : orange paper, pen and photoshop

Technique : summersault berpusing


 

 

 

 

Aku,

Ingin ke ufuk,

Memilih warna.


 

Baris,

Warna ku patri,

Jadi pelangi.

 


 

Misal,

Renyai terhenti,

Disana nanti.

 


 

Air,

Mata ku titis,

Menjadi ganti.

 

 

 

 

 

Semalam, Juardino (memang nama sebenar) kemalangan kecil ketika meronda ibu kota, kelisanya kini bermuncung pecah. Dia tak tercedera, terima kasih pada tali pinggang keselamatan katanya. Bila bercakap tentang keselamatan, saya lalu terfikir, kenapa tidak dipasang tali pinggang keselamatan didalam bas? Menteri pengangkutan, sila angkat tangan?


 

Bercerita tentang bas, tahukah kamu jika semua orang menggunakan perkhidmatan bas, harga minyak boleh di kawal? Dan semuanya tergantung pada kaum sepak-kelangkang-tak-senak-punye. Ya, kaum wanita.


 

Kenapa? Mari kita bincangkan.


 

Sebab teorinya, tiada perempuan mahukan seks dengan si Bus Rider. Walau namanya agak kool (Bus Rider), macam mask rider atau kamen rider. Sudah kurang jumlah Bus Rider versi lelaki, tahu kenapa? Kerana teori yang disebut tadi, disebut lagi dengan huruf besar “TIADA PEREMPUAN MAHUKAN SEKS DENGAN SI BUS RIDER”


 

Peluang untuk “get laid” selaku penunggang bas amatlah tipis. Nadaa~ atau Na’a’a. Jarang terjadi perempuan kata begini “semalam I bermadu asmara dengan satu mamat naik bas ni”. Kebanyakan lebih berbangga dengan cerita begini “U tau, I dah….ah! tak penting la, dia ada escalade”.


 

Jadi, perempuan sila bikin statement “Lelaki naik bas kelihatan hot dan seksi, kami mahu seks dari kamu!”, jika harus bikin sepanduk, lagi bagus.


Bila kurang naik kereta. Kurang isi minyak. Kurang permintaan, maka banyak simpanan. Harga pula kalau tak direndahkan, pasti susah nak naik. Tak percaya? Tanya Menteri pengangkutan (sila jawab soalan diatas dulu ya encik menteri).


 

Maka, selepas ini. Jika kamu (kaum sepak-kelangkang-tak-senak-punye), terpaksa membayar empat puluh ringgit lebih untuk seliter minyak tanpa plumbum. Ingat Perempuan, itu semua salah kamu!

 

 


P/S :: Maaf jika saya gabungkan semua dalam satu post. cuma malas nak pecah-pecahkan. ini eksperimental.

Baca perbualan

Cerpen-cerpen Berkaitan

Semua cerpen-cerpen Eksperimental

Cerpen-cerpen lain

Perbualan

Perbualan

Want to join the conversation? Use your Google Account

  • 1) Woah 3 in 1, nice otak.

    puisi yg sedih!

    cerpen: hehhehe.. budin! satu luahan emosi yang menyentap jiwa!. Tapi kalau bus/train/tramp rider dkat UK, peluang untuk get laid adalah 50% lebih tinggi dari yg berkenderaan sendiri.. dalam keta mana bleh jumpa stranger like on the bus!♫

    BTW budin, lukisan tu macam penah tengok!...

  • (Penulis)
    2) ko ingat kopi je leh 3in1? selain shampoo, akau juga mampu.hehe!

    puisi tu mmg sedih, sesedih bila kau melihat ko.hehe!

    statement ko membuatkan aku mahu terus bermastautin di UK! argh! tensennya!

    ko penah tgk katne fathol? aku pernah tgk kat dlm pc aku je. hehe!
  • 3) er..encik otak..sy selaku wakil dari wanita ingin menyatakan KAMI TAK HERAN! basically ble je nek bus..tp dgn syarat basnya cekap dan efisyen (uh,syud benci public transport di malaysia)

    kalau naik lrt,monorail,blablabla..jadi sardin sbb kepadatan penumpangnya..naik bas plak? selang sejam bru nmpk satu..tu pon blum tentu ke destinasi yg sy inginkan~~

    *nota: bus dikawasan saya sahaja..harap maklum..er..dia KL juga..terpaksa berdiri smpi kaki nak patah didepan pintu bas~
  • 4) err..kalau 3 dalam satu cm ni, kena bagi komen 3 in 1 jugak la yer??
    1. lukisan itu adalah topeng batman/spiderman aku di zaman kanak2..sungguh bergaya

    2. puisi..puisi ni mcm sedih, kalau x de renyai, otak nak ganti dgn air mata dia, untuk menciptakan pelangi...huhuhu...sungguh mulya hati mu otak

    3. cerpen..er..er..saya sokong..thehehe
  • 5) aku rasa, aku agi byak jumpa perempuan guna perkhidmatan awam.
    sampai kat jepun, kena ada 2~3 gerabak khas dalam tren, khas untuk HAWA.

    er,~~ kenapa ya?
    adakah awek anda seorang yang gedik?
    atau kawan2 anda seorang yang pelik?
    atau perempuan di sekeliling anda adalah sangat ngada2?

    pelik2
  • 6) lukisanmu unik sekali.
  • 7) fuuuuh.... 3 in 1... jeng jeng jeng..

    1. seperti biasa, gambar2 yang otak lukis pasti buat dayya termimpi2.. chewah!

    2. puisi itu sedih bangat.... =p coolness

    3. yang ini tak setuju! huhuhhuhu.... lagi ramai berhimpit dalam bus yang sesak tuh, lagi banyaklah kes jenayah berlaku... huhuhu... maklumlah, tempat tu dah konfirm dapat habuan banyak... silap haribulan kes rompak pun leh sangkut... caner? huhuhuhu
  • 8) uish... dasyat...
  • 9) So, apa nama company bas yg sexy tu?
  • 10) 1 - otak adalah makhluk ajaib di kapasitor. aku masih menanti ruas yang bakal ditemukan dengan terbukanya seksyen artworks. jauh di sudut hati aku, aku mengharapkan kau akan tetap excel bila cabaran2 itu tiba.

    2 - kau ni lukis boleh, puisi boleh, cerpen boleh. aku jeles!

    3 - dari segi hujahnya, ada point kata-kata kau. dari segi realitinya.. bro kita duk malaysia bro ;p welcome to malaysia! hehe
  • 11) kalau bas nye on time, takyah tunggu lebih 5 min utk naik 1 bas ke mana2 destinasi..saya sanggup jual kereta dan naik bas! Tp jalan jem sebabkan bas susah nak ontime. Jalan jem sebab kereta byk sgt. Jalan jem sebab semua tanak naik bas, berhimpit2 bau peluh, bau ketiak orang dalam bas. Jd semua tu buat jalan jadi jem!!

    Dekat UK ni, naik bas sangat seronok. Lupakan kereta. Susah nak parking, minyak mahal. Lgpun perkhidmatan awam yg cekap buat org rasa naik bas adalah lebih seronok dari memandu kereta sendiri.
  • 12) cik budin..puisi tu dah best tp ape plak kena-mengenanye ngan pengangkutan awam??sedikit konfius sy..
    tp let's face it..servis bas awam kat m'sia yg terchenta nih ade problem..klu ianye efficient cam kat tmpt lain tak kisah je nak naik bas..
  • 13) >nO comMenT
  • 14) i agree with pinkyunki.....
    best naek bas klo bas tu best.....

Cerpen-cerpen lain nukilan otak

Read all stories by otak